Dagen innan Julafton -> Ett liv i en torktumlare

Hej!
 
Mycket har hänt sedan jag skrev sist. Från att ha antagit att det liksom var kört att jag någonstans längs vägen gav upp om att flytta och hitta något eget är detta ett faktum. Vid års skiftet blir det flytt och påbörjan på något nytt. 
 
När året och terminen återigen börjar gå mot sitt slut går det att åter igen konstatera att mina mönster och sätt att agera är bra men också vad som allt för ofta sätter käppar i hjulen. Jag är medveten om det vilket är bra. Jag har länge haft svårt att leva här och nu till den grad att jag sällan får med mig dagen sällan stannar upp och konstant planerar fem och tio år frammåt. Visst har det sina fördelar. Dock vet jag inte om det väger upp de nackdelar de skapar och skapat längs vägen. 
 
Själv är jag väldigt dålig på att landa i nuet och bara vara och fokusera här och nu om det är ett absolut måste vet jag inte men antagligen så är det också vad som driver mig och får mig att orka dagar veckor och månader av att vara på flykt rent "psykiskt". Att inte känna att jag på riktigt kan landa. Att konstant vara svävande, det är lite som när man flyger ett flygplan så länge man tittar framåt så fortsätter man framåt men när man glömmer bort att titta fram och börjar titta ner börjar man sjunka. Det är nog lite så jag fungerar just nu. 
 
Att gå i någon typ av terapi och att diskutera tankar och ideér med någon utomstådende har länge varit ett sätt för mig att någonstans finna mig själv och den värld jag lever i utan att saker ska bli allt för nedåtgående. Något som jag dock inte gjort på över ett år. Ett år som jag vetat vad jag siktar på och vad jag vill men mellanrummet mellan idag och vad jag vill har varit som i en virvelvind/torktumlare, jag har stundtals varken vetat upp eller ner. 
 
Med ett nytt år och på många sätt ett nytt liv med den förändring som står inför dörren hoppas jag på att hitta lite mer balans och struktur där jag finner ett sätt att fokusera och landa. 
 
även om jag stundtals hovrar över okänt vatten eller land!
 
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback