Det är skillnad på teori och praktik i planering.

Hej!
 
Saker blir inte alltid som planerat. Från en spontan  träff där jag ställde in mina planer för att det skulle bli möjligt att delta till att ha planerat och sätt fram emot det i flera veckor och sedan dagen innan rinner det ut i sanden. 
 
Antar att man aldrig kan vara säker innan man står där och det faktiskt händer. Det är lätt att planera och ha planer men mellan rummet mellan att det faktiskt händer och planering kan vara stor. 
 
what to do, me Nyår runt hörnet och överraskningar hit och ditt, så är detta år snart ett minne blott. I början av nästa år är det flytt som gäller och ett nytt kapitel tar vid och ett gammal sluts och stängs igen. Nya möjligheter, nya rutiner, en plats att landa och förväntningar som skjuter i höjden. Nya slut och gammla nyheter. Eller Nya slut och mycket nytt och förhoppningsvis spännande blir ett faktum.
 
Något som jag inte ägnat allt för mycket tanke åt är att jag faktiskt kommer att tillhöra en klass igen, vilket betyder 29 nya studenter i min klass som troligen inte bara kommer från stockholm och i och med det nya kretsar ny människor och nya vänner i förlägningen. SU eller Stockholms Universitet är inte helt nytt för mig vilket jag kan tycka är ganska skönt. Dock att nu tillhöra SU och räknas som student är nytt för min del.
 
Jag hoppas att jag kan dra lärdomar och händelser och situationer som uppstått under 2014 och med en målinriktad inställning kunna nå en förändring och även ett mål. 
 
Det känns idag som om jag har mycket att se fram emot, ett nytt liv lite grann även om det kan låta klichat. Just nu hoppas jag mest på att dagarna ska passera fort, ser fram emot att få jobba natt igen och faktiskt tro det eller ej men att varva ner och bara fokusera på min uppgift som assistent. Få leva lite här och nu och stundtals lyckas leva här och nu. 
 
Ett litet citat från en bok jag fick i Julklapp:
 
Du är inte alltid fri att välja omständigheterna i ditt liv 
Men du kan alltid välja vad du gör av omständigheterna. 
- Viktor Frankl
 
 
 
//Elise C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback