Om man inte har skogen som granne för man skapa djungeln på insidan

Hej!
 
Ja om man inte har skogen utanför dörren får man bygga en djungel inomhus istället. Ja inte riktigt djungel kanske men växter ska jag ha och inte en och inte två utan ett gäng härliga växter som både kan ge en lugnande och rogivande effekt samt, göra luften bättre och med lite tur även lägenheten med trivsam :)
 
Jag har redan samlat på mig en och annan liten växt, en så länge har jag två draftcenor (stavning) lite palm liknande med stora blad, en stor fikus som är ca 130 cm hög, två gröna växter en som är palm lik och den andra som liknanar en solfjäder till utseendet. Jag har också tagit in en paprikaplanta som jag planterade från frön i somras/höstas som numera växt till sig ordentlig. Det nyaste tillskottet blev en Aloe Vera planta. Ska bli spännande och se om jag kan få användning för den men också hur denna lilla planta ska trivas. 
 
Om jag inte kan ta med mig mina gröna projekt till stan får jag skapa nya. :) 
 
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback