Renovering och nya förhoppningar

Hej!
 
arbetspass nr två av fem denna vecka. Gick och la mig kl 3 igår för att vända på dygnet och med lite tur förbli pigg under mitt arbetspass. dock blev det inte riktigt som planerat utan gick upp på tok för tidigt då hantverkarna skulle jobba i hallen vilket i förlägningen innebar att jag ej skulle kunna tagit mig ut om jag ej gått upp tidigt.
 
Lite små kass planering sådär men men, inte lätt att veta när och hur hantverkarna tänkt jobba då det varierar och varierat väldigt mycket under de snart 9 månader som renoverings projektet varit igång. Så med andra ord hoppas verkligen att de kan bli klara snart! Då jag inte alltid uppskattar morgonen med högljuda maskiner, alltid behöva balansera på spångar, risken att bli instängd i rummet och allt annat runt omkring när lampor slutar fungera, när det konstant är kallt i huset och allt där i mellan. 
 
Hoppas att det blir bra när det väl blir klart. När nu det blir av, vi hade hoppats på att det skulle vara färdigt till jul dock kommer det inte vara det då jul närmar sig med storm steg och ledigheter och dagar de hantverkarna helt uteblir är ett faktum. Imorgon kan man i alla fall gå på golvet i hallen igen vilket är trevligt!
 
På Torsdag ska jag i alla fall iväg och titta på en lägenhet i stan vilket ska bli kul! Känner mig en så länge hoppfull även om jag inte är den enda som visat intresse för lägenheten. Om jag skulle få till det med lägenheten skulle det innebära att min restid till Universitetet skulle bli ca en tredjedel vilket skulle vara otroligt skönt. Det skulle också vara att jag har gång avstånd till ett av mina jobb vilket också är en fördel. Samt att jag återigen då skulle bo själv med allt vad de innebär vilket skulle vara härligt. Hur det går återstår dock att se. 
 
//Elise C 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback