Utbildning och sikte mot Våren!

Hej!
 
från vilsen och ovetande till bestämd och målinriktad. Ja den vändningen har jag tagit på ungefär 24 timmar om ens det. Igår var jag osäker men nu är mitt svar efter att ha fått besked inskickat. Kanske låter som en snabb vändning men enda sedan jag skickade in ansökan i oktober har jag funderat på hur jag skulle göra men även innan dess har jag varit på olika möten med olika SYO för att få mer koll på vilka olika utbildningar och möjligheter det finns i dessa bredgrader och kanske främst på SU. 
 
Till våren är Geografi mitt huvud ämne och vad jag inriktar mig på och SU mitt nya lärosäte. Jag har hittils studerat vid Mitt Universitet och sedan på distans från Linköping och Kristianstad. Jag har även varit på G med nen kurs på Uppsala Universitet men avbröt tidigt då jag konstaterade att tiden inte fanns för att hinna med allt jag ville till en rimlig gräns.  
 
Till hösten skickar jag troligen in ytterligare en ansökan för att se om jag kommer in eller ej på ett annat program på samma lärosäte. Idag är jag fullt inriktad på Geografi, något som jag för övrigt aldrig tänkt att jag skulle läsa men som idag känns bra. 
 
Fördelarna med denna utbildning som jag ser idag är de 75 hp av valbara kurser vilket i sig innebär att jag kan använda de poäng jag redan läst i programmet uppe i Östersund som en del av Geografi kandidat programmet. Jag kommer också möjligen kunna ha praktik vilket jag ser som en fördel. 
 
Har även tackat ja till en distans kurs. Just nu läser jag en distans kurs som kommer att vara klar i mitten av Januari. 
 
//Elise C
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback