Att sikta framåt men jobba på bredddddeeen

 
Hej!
 
Jobbat två natt pass sovit dagtid idag och ska upp tidigt imorgon på jobbmöte och sedan nattpass igen. En dygnsrytm finns inte just nu och i slutändan försöker jag få till det med att sova och försöka vara pigg de timmar det förväntas av mig. En så länge har det gått bra men att ha något tidig på morgonen är inte så praktiskt när jag har en dygnsrytm som är den motsatta. 
 
Har surfat runt på antagning.se igen och funderat lite på att lägga in ytterligare en kurs men har inte gjort någon ändring ännu. Mina två stora huvud/ fokus områden är människor och miljö. Komiskt nog även namnet på den kursen jag läser. 
 
Som egenföretagare är det praktiskt och bra att ha mycket kunskap på flera områden själv. Eftersom det är viktigt om man ska kunna skapa ett bra företag som uppfyller de krav och syften jag själv tänkt. Mitt mål just nu är att uppnå en kandidat med miljö inriktning men misstänker också att jag i längden kommer att behöva läsa ytterligare kurser/kandidat i en mer social tappning av program för att få med de kunskaper jag behöver. 
 
Självklart går det alltid att samarbeta med andra som har kunskaper som jag inte har. Däremot vill jag själv ha en del kunskaper både för att det är intressanta och roliga ämnen att läsa om men också för att kunna göra ett bättre jobb i ett eget företag. 
 
Ja hur det blir i framtiden återstår att se. På ett sätt är det förbannat kul att vara bred när det kommer till intressen, ideér, projekt, och planer men det gör det också komplicerat på ett sätt.
 
Tänk va enkelt det hade varit om jag visste att jag vile bli sjuksköterska och jobba inom vården eller dyl. utbildning/ jobb är då ganska givet och klar. Vilket verkligen har sina fördelar dock skulle troligen en så tydlig riktning inte fungera för min del då jag antagligen förr eller senare skulle börja ta ut svängarna i form av att få med andra perspektiv och kunskaper osv...
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback