Counting the miles from now and then

Hej!
 
Ja mitt sociala liv har lidit en del i sommar, på grund av mycket jobb. Ganska skönt att ha sommaren bakom mig! Har tittat tillbaka i min kalender, ett under att jag orkade med att jobba som jag gjorde. Jobbade 29 dagar i sträck med en dag ledig. och lyckades få in 9 pass på en vecka. Hur jag orkade med vet jag inte. Dock om jag har bestämt mig och vill så kommer jag förbannat långt med det! 
 
Målet för sommaren var också att jobba mycket eftersom jag insåg ganska snart att jag valt bort att kunna resa och då istället för att ha "dö dagar" kändes det bättre att jobba mycket. Så här i efterhand kanske det inte var det bästa alltid men ja har också gett mig en del frihet nu under hösten och med lite tur även i framtiden.
 
Med start på Högskolan förra hösten har jag lärt känna många nya och roliga/intressanta människor. Som jag dock i och med min flytt också flyttat ifrån även om jag har en del kontakt med en del av dem fortfarande. Dock har jag också insätt hur mycket det betyder. Att ha människor runtomkring som jag kännt ett tag. Som känner mig ganska väl och varit igenom mycket samma sak som jag. Där det inte krävs förklaring, eller att man måste berätta om allt utan då de vet. Otroligt härligt att ha sånna personer i närheten. Just nu tänker jag speciellt på en av mina vänner från Dille som faktiskt bor i samma stad som jag själv numera. 
 
Samtalen mitt i natten, Norge, skolresor, studiebesök, timmar av samtal, häng i köken, äventyren och påhitten. Ja mycket har vi gjort tillsammans. Vi har kanske inte alltid stått varandra speciellt nära men fortfarande en vän som jag kunnat vända mig till och vara där för. Betyder förbannat mycket!! 
 
Gårdagens promenad var troligen något jag verkligen behövde, bara kunna fokusera på att vara mitt lilla knäppa jag och inget annat. Men också känna att det är helt okej, även om jag ibland kan vara lite svår att förstå med mina ibland något udda resonemang haha xD
 
Kort och gott du betyder förbannat mycket! Och ja även om vi inte sätts så mycket trotts samma stad är det fantastiskt att ha dig så nära! Att inte behöva pendla eller tänka på när jag kan vara ledig eller när tågen går. 
 
En känsla av att vara stark och självständig är en förbannat bra känsla just nu! 
 
Bild från Studenten :D
 
Stortorget husky valp och Ranja! 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback