En plats att kalla för hemma!?!

Hej!
 
Stockholm, Jämtland eller Söder? det är litegrann mina funderingar just nu. Stockholm har varit mitt ganska nyupptäckta mål nu under hösten. Där jag letat bostad under sommaren/hösten utan nå större resultat. Det är även på SU jag tänkt plugga nu i höst vilket inte blev av men även till våren som jag fortfarande väntar på besked om. 
 
Jämtland och Östersund är den plats som jag gång på gång kommer på hur mycket jag saknar. Stod och väntade på tåget nu i veckan när ett tåg kom förbi som var på väg mot Östersund. Just i denna stund sotd jag även och fundera på om det vore ett möjligt ställe att bo på igen. Det tåget gjorde lite min morgon och jag kunde inte hjälpa att le när jag konstaterade sammanträffandet :)
 
Söder är något jag länge funderat på, som länge varit ett område som känns nytt och spännande. Under tvåan på gymnasiet hade jag planer på att läsa klart gymnaiset på ett distansgymnasium och att flytta till Töreboda. Sedan blev det inte så eftersom saker förändrades och jag började inse hur lite tid jag faktiskt hade kvar för att bli klar med gymnasiet osv. Vilket gjorde att detta aldrig blev av vilket jag anser såhär efter hand var bra. 
 
Dock är Söder fortfarande en plats jag reser ganska ofta till och ja att bo där vid något tillfälle skulle vara roligt. När och hur vet jag inte riktigt idag.
 
Sedan kan man också tänka utanför Sveriges gränser och flytta utomlands för ett år/halvår. Något som jag verkligen sätt fram emot men av olika anledningar inte kommit till och gjort ännu. Att åka utomlands är fortfarande något jag verkligen vill och gärna till ett engelsk språkigt land då jag skulle vilja bättra på min engelska igen. 
 
Finns en hel del engelsk sprkiga länder eller länder där man använder sig av engelska. Dock har jag varit mycket i USA, även om det skulle vara enkelt eftersom jag har många kontakter där. 
 
England/Irland och Skottland är dock närmare och har en kultur som under de senaste åren varit väldigt inspirerande. Själv har jag redan besökt Skottland i samband med ett FEIF (Internationella organisationen för Islandshästar) läger sommaren 2011. England har jag en så länge bara mellan landat i ett antal gånger och Irland är ett land jag skulle kunna tänka mig att åka/flytta till och bo i under en period.Fördelen är också att det är nära och billigare att resa till dess tre sist nämnda än ex USA.
 
Även Island är ett land jag länge velat åka tillbaka till och få möjligheten att vara bo och jobba på en gård igen skulle vara en fantastisk möjlighet för mig att utvecklas ännu mer som ryttare/tränare och skulle vara riktigt kul att vara på denna fantastiska ö igen! 
 
Hur det i slutändan blir går idag inte riktigt att säga. Nästa år kommer jag i alla fall åka till Island och besöka denna fantastiska Ö! Och med lite tur flyttar jag under början av nästa år. Exakt vart det blir vet jag inte i dagens läge utan återstår att se! 
 
 
USA, Michigan Lake 
Jag nere i söder under en spontan fotosession. Foto: Ikki 
Jag i Östersund vid storsjön. Foto: Ikki 
Island, Kyrka i Hellnar
Bild från Skottland 
Skottland och den gård vi var på mycket under vår vistelse. 
Magdalena Ribbing under invigningen av Stockholm Pride 2010? 
 
//Elise C
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback