Ett dygn är 24 H

Hej!
 
Inser att om jag verkligen inte skulle vilja fortsätta plugga skulle kunna jobba heltid eller mer utan problem. I helgen blev jag tipsad om ett jobb som jag troligen skulle kunna börja jobba på om någon vecka eller kanske helst imorgon. I somras blev jag erbjuden 3 jobb utöver de jobb jag hade. Just nu har jag tre arbetsgivare. Något som känns helt okej. Fördelen är att det aldrig blir densamma med olika arbetsplatser och olika rutiner. Samt att jag får erfarenhet från många olika typer av jobb även om jobbet i grunden på de flesta ställen är densamma. 
 
Fantastiskt kul att jobba om inte annat, det är en otrolig frihet att ha jobb, samtidigt som det även innebär mycket ansvar något jag trivs med väldigt bra! 
 
Synd att veckorna har 7 dagar att dygnen har 24 timmar och att man bara hinner med så mycket under ett dygn/dag. Hade mer än gärna kört järnet på alla områden både jobb, häst, hund och plugg men måste också vara rimlig och tänka på att prioritera det som är viktigt och se till att samtidigt vara pigg och utvilad då det krävs av mig. 
 
Om klona en människa skulle vara möjligt skulle jag garanterat göra betydligt mer än vad jag gör idag och hinna med allt det där som jag idag är tvungen att tacka nej till men ja det är antagligen en del av livet och något man måste vara medveten om. Att stå över det ena för att göra och ha tid med det andra. Att ta beslut och göra val som inte alltid gynnar alla men som i längden ger en bra feedback och som även gör att man växer längs vägen. 
 
 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback