Fin Fredag och avslutning på veckan.

Hej!
 
positiva energin som började flöda igår fortsätter vilket är förbannat härligt! Jobb dag idag, verkar aldrig lära mig att faktiskt sova tidigt och fortsätter sova allt för få timmar innan jag ska upp och ta tåget till stan men men. Så länge jag är alert när det är skarpt läge fungerar det. Är mer att studierna blir lite lidande om det finns på schemat på eftermiddagen. 
 
Igår började jag att ordna upp i mitt rum som fått lite för lite uppmärksamhet under veckan och konstaterat att om jag nu ska bo och leva här ett tag till så är det värt att fixa i ordning det på riktigt och helhjärtat för att trivas så bra som möjligt! 
 
Var på en blom/växt butik för några månader sedan och fick med mig hem en liten Draftcena planta, lite palmlik planta med gröna eller gröna med gulkantade stora blad. Har egentligen tänkt att jag skulle vänta tills jag flyttat med att skaffa fler växter men insåg att det är ett tag tills det händer och ja som jag skrev ovan ska jag försöka få mitt rum att kännas mer som hemma. Så tog tillfälle i akt när jag ändå var i stan och gick förbi och skaffade en till sådan växt. Har även en paprika planta som stått ute hela sommaren som nu även bor i mitt rum dock trivs det inte helt toppen vilket är tråkigt. Då mitt rum har mörkblåa tapeter och lite i fel läge så blir det varken så ljust eller jätte mycket sol. Så inte de ideela läget för min paprika planta men enda alternativet just nu. 
 
Var för första gången hemma själv under kvällen vilket var totalt underbart! Ingen att bli irriterad på eller som på annat sätt störde och lugnt och skönt med musik i högsta hugg haha ja det va härligt. Har även hunnit med att träna nu under kvällen dock hemma men ja det är också ett sätt att hålla igång :) 
 
Hade tänkt ha tända ljus, en kopp te som jag handlade idag och musik och bara njuta av stillheten men ja lite väl sent nu så får bli under morgondagen/helgen som för övrigt även blev en ledig helg vilket faktiskt är ganska skönt! 
 
Känner mig lite lätt hippig - aktig just nu med stora vida byxor, stor halsduk håret i en slarvig knut och lite roligt smink. Haha ja vad säger man en lyckad fredag kväll som även innehöll fint sällskap, vilket var fint efter en dag på jobbet men även lugnet hemma. :) 
 
En charmig och fin ljus konstellation med en Islandskarta. På ett hostel i Hellnar på Island :) 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback