Text från 2009

Hej!
 
En av många texter från 2009 
 
Orden blir till meningar som sveper fram över tangentbordet och som i mellan åt fastnar, formuleras av tankar och känslor som blir gestaltade av en verklighet som ibland gör att jag smälter som ibland gör att jag fryser till som om jag plötsligt fallit fram och inte orkat resa mig. Tillbaka till verkligheten kan jag gå, jag kan och klarar av att ta nästa steg. Ännu ett steg mot en ny utmaning en ny läskig situation som jag knappt förstår mig på, eller vet vad jag ska göra av, konfronterar mig....


Inspiration från tusen själar står för dörren, du har fångat mig, musiken fyllt mig och jag är mållös. Texten och orden faller ner på papperet, på ett lite skumt och mekaniskt sätt, men det fastnar, och jag kan se det, jag kan läsa det. Musiken ljuder i bakgrunden och meningarna följer melodin, jag slumras in i något mystiskt, en magiskt känsla, av att finnas till, av att räcka till, av att landa i mig själv, i stunden, i nuet. Känslor av lycka...
 

//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback