En ridupplevelse som få

Hej!
 
Varit iväg till stallet idag, får se om jag hinner med gymmet också idag, om inte annat är jag ganska nöjd med lång promenad med vovven och även hunnit med en ridtur med min lilla ponny. Har alltid hoppats på att hitta en häst med både bra temperament potential och mycket gång. Toppur den häst jag har just nu är mycket av de jag läste upp, bra och ganska milt humör med fina gångarter och massor av potentiall, ända problemet är att jag och han inte riktigt klickar och hur jag ska hitta tillbaka till honom eller om det är möjligt vet jag inte. Saknar den där kicken eller när man rider en häst och det känns som man bara ridit i typ tio minuter när det i själva verket gått nästan en timme och man hoppar av och bara längtar till nästa tillfälle man får jobba med hästen igen. Det kan man säga är när ridningen är som absolut bäst!! 
 
Något jag fick uppleva ett anta gånger på Island med ett antal individer, inte alltid för att det gick så otroligt bra men för att för varje ridpass så kom jag på hur jag skulle göra nästa gång för att påverka det som inte var på topp för dagen och även att i framtiden förhoppningsivs kunna påverka hästen i rätt riktning för framtiden. 
 
Mina största favoriter på Island var troligen varandras motsattser ganska mycket och på så viss krävde att man tänkte väldigt olika. 
 
Att ha fått vara på Island och att få rida ca 8- 10 hästar om dagen är en otroligt häftig upplevelse och ja om man verkligen vill lära sig mer och nya saker så är det garanterat Island den plats man ska vara på. Även om jag kanske inte alltid tänkte på det när jag var där så lärde jag mig otroligt mycket av så otroligt många olika hästar. I början handlade det mycket om att testa vad och vilken teknik som fungerade bäst på de olika typer av hästar och sedan när jag lite kommit på hur jag ska rida en viss typ av häst för att i längden få den att bli bättre gäller det sedan att försöka identifiera nya hästar jag fick prova och testa mig fram med vad som hade fungerat bra tidigare. 
 
En bild på mig och min absolut första häst, ett sto med en hel del egen vilja men som var fantastiskt rolig att rida och en individ som verkligen satte mig på prov ibland. Saknade lilla vän!! <3 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback