Fördel att bo själv!! härlig ridtur! :)

Hej!
 
Denna kväll saknar jag lite extra mycket att bo själv. Att exempelvis alltid veta vad man har hemma när det kommer till mat då chansen att någon annan ätit något utan att man själv vet är ganska minimal. Att ja inte behöva bo i ett kaos (vi håller på att renovera) Ingen planering what so ever. Städa, tvätta, diska osv när man behöver utan att någon annan ska lägga sig i. Att kunna gå och lägga sig lagom tid för att åka iväg och jobba nästa dag och veta att det mest troligt kommer att vara tyst. Inte höra hur människor går upp och ner för trappor (väldigt ljudligt) och har en bra temperatur i ett eget boende vilket resulterar i att man inte behöver ha underställ, Onepeace och tre filtar för att inte frysa. 
 
Ja nu ska jag inte vara negativ men saknar det så sjukt mycket att kunna göra vad jag vill, när jag vill och inte behöva bli väckt när jag jobbat natt för att någon glömde osv... 
 
Dock vet jag också att, att bo helt själv kan vara lite tråkigt och ensamt ibland men att bo med någon annan ex en bekant eller att ha en katt eller dyl skulle kunna vara ett alternativ då. 
 
Just nu vill jag mest bara ha ett eget ställe. Vilket också betyder att jag kan ha vänner när som helst, vilket skulle vara trevligt och troligen lättare om jag inte bodde mitt ute i ingenstans som också kräver 6 kuponger istället för 4 eller färre då det skiljer en station och råkar vara en länsgräns i mellan den sista och näst sista stationen. 
 
Blev tre härliga timmar i sadeln idag vilket var trevligt, red en ny häst, som jag aldrig ridit förrut vilket var roligt, Har dock ridit hennes mamma, syster och son. Att de skulle vara släkt märks väldigt tydligt både till utseende men även när det kommer till temperament. Pigga och framåt med mycket vilja och massor av tölt. Jätte trevlig dam! :) Red även min häst efter turen nere i paddocken och på ovalen. Gick super bra med jätte fin takt i tölten, något energi fattig stundtals dock så får se om jag får till det eller om vi inte riktigt hittar varandra när det kommer till det. Hoppas på att rida kurs snart igen! och ja är något jag garanterat verkligen ser fram emot!!! :) 
 
Bild på min Toppur för någon sommar sedan! :) 
 
//Elise C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback