Forest - a place i call home!! :)

Hej!
 
Märks väldigt tydligt att jag inte sovit så bra de senaste nätterna, efter promenaden har jag mest tagit det lungt och tittat på ett klipp om GIS - Geograhic Information System. Något jag troligen kommer att studera en del de kommande tre terminerna om jag lyckas komma in på Kandidat programet i Geografi. Dock har jag inte riktigt lyckats hålla mig pigg. Vovven ligger på sin nya madrass och har snarkat sedan vi kom hem från en härlig och något krävande skogs promenad i kuperad terräng. Vår promenad tog lite över två timmar och var väldigt mysig.
 
Med lite tur är detta bara start skottet av dessa långa och mysiga promenader i skogarna runt omkring! 
 
Igår/förrgår blev det en del diskussioner om dessa promenader och ja nu är då mitt mål att försöka komma ut 3-4 gånger i veckan på skogs promenader som är mer än bara en halvtimme gärna i nya skogsområden varje gång och vore toppen om jag även kunde få med en lite matsäck. 
 
Följde stigar för det mesta tills det att jag tröttnade och gav mig ut i okänd terräng grymt kul! Även om hungern återigen började komma ifatt och göra sig påmind!! :)
 
Hell yeah!! Hösten är mysig hoppas även få med mig min kamera/stativ på någon av våra mini vandringar/ lång promenader :) 
 
Har på senare år haft med mig min systemkamera på vår årliga vårvandring. Detta år blev jag lite exkluderad men har själv på eget initiativ sovit i tält ett antal gånger och även varit ute mycket. 
 
Nästa vår är siktet Jämtland vilket jag ser grymt mycket fram emot, lagom timing när jag inte längre är bosatt där men något jag definitivt ser fram emot!! :)
 
På tal om skogen, jag och en vän hade orientering i sthlm när vi gick i grundskolan, vi båda konstaterade då att vi båda hittar så otroligt mycket bättre i skogen än bland gatorna i sthlm, något som blev ännu tydligare efter att ha irrat runt i nästan en kvart och konstaterat att ditt vi skulle var vår utgångspunkt. Sådan stunder då man känner sig otroligt smart haha tider det!! :D
 
 
 
 
 
 
 
Bilder: Tagna med min mobil 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback