good start of the week

Hej på er!!
 
Bra första lediga dag denna vecka, hade en tandläkartid i Enköping på förmiddagen så tog tillvara på att vara där och besökte ett gäng affärer som jag tänkt att jag ska besöka min inte haft vägarna förbi. Har en del ideér för en höstig foto session så tittade lite efter roliga och passande kläder till detta dock utan resultat men var kul ändå att vara in på diverse affärer och titta. Hann även med att byta vovvens mat som blivit fel och den nya maten gick hem hos både vovven och även min lilla misse haha xD bra att hon gillar maten. Förutom Enköping och härliga promenader med vovven i höst rusket har jag även hunnit med att vara i stallet och att rida Ti, börjar finn varandra allt mer nu och ökade även tempot lite idag och provade traven lite. Att hon har en bra trav är ingen fråga om. Mycket tempo har hon också vilket jag tycker är väldigt kul! Fick till henne i en bra form i traven även om hon också hade lite bråttom i mellan åt vilket var kul. 
 
Helene Blom kommer tillbaka och ska ha en kurs i November och en i December så hoppas kunna ha med Ti på i alla fall en av kurserna och ett av passen. Skulle vara super kul att se Helene rida Tindra och troligen även väldigt  inspirerande! Sjukt glad att jag var med på första kursen med henne men även att jag ny har en ny tränings kompis att träna och utvecklas med även om min egna även han är en toppen häst. De är dock väldigt olika som individer vilket gör att jag lär mig massor av att träna dem båda osv. Alltid kul att lära sig nya saker och att ha tillgång till hästar med mycket potential som jag kan lära mig mycket med och av!
 
Vovven ligger redan och sover på min matta och jag ska nog göra detsamma, dock kanske inte på mattan dock!
 
// Elise C
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback