Högskola/Universitet

Hej!
 
Ja att jag börjar bli stamis hos antagning.se är det inget snack om. Många frågor men inte riktigt lika många svar men mer insatt har jag blivit, och vet mer hur jag nu ska gå tillväga för att få ihop en funktionell utbildning för vad jag tänkt jobba med efter utbildningen. 
 
Till våren är det inte så många program som startar utan vanligare under hösten detta gör att valmöjligheterna kan bli ganska begränsade. Att vänta till i höst blir mer aktuellt på en del av de spår jag varit inne på. Dock vill jag inte ha en "död" termin då jag inte läser något, Eftersom det varken gynnar mig eller min studieteknik som alltid kan förbättras. Visst har jag pluggat mycket förr men trotts allt är det skillnad på Universitet och tidigare studier "for good and for bad" samtidigt som det kan vara mer krävande kan det också vara roligare på många sätt! 
 
Genom den utbildning jag påbörjade uppe i Östersund har jag läst och nosat på en hel del. Något som jag verkligen fastnade för var Miljöbalken vilket i kort är lagar och förordningar kring miljön här i Sverige. Som både är framställda utifrån olika beslut som fattats här i Sverige men även i EU. I en tidigare kurs hade vi en avdelning där vi tittade mycket på EU och hur det fungerar men även tittade mycket på regler lagar och direktiv på nationell nivå. Klart den roligaste tentan jag gjort! 
 
Land i sikte... Nu kör vi!
 
Här är ett gäng härliga låtar av Marian Mena!  
 
 
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback