Torsdag den 9 Oktober - Tiden som försvinner

Hej!
 
Idag har varit en bra dag! sovmorgon, bostads sökande, sen iväg till stan och satt på cafe och pluggade fram till att jag skulle iväg till en föreläsning på kulturhuset. Föreläsningen var en av sex föreläsningar som har pågått i sex veckor i rad med start 1 September. Dagens tema var Ekosystemstjänster och stadsplanering med ett grönt tänkande bakom. Intressant och deffinitivt ett område där det finns många entreprenöriella möjligheter på flera plan. Så var svårt att inte inspireras! 
 
Efter nyår kommer det att bli ytterligare en sex veckors period med föreläsningar på torsdagar definitivt något jag ska försöka sikta in mig på och försöka delta på! 
 
Min lediga vecka har inte riktigt blivit en ledig vecka men känns helt okej ändå, då det varit bra dagar på jobbet, dock har jag även ett jobb pass imorgon dag, så "jobb" veckan är inte ännu slut vilket känns helt okej. 
 
Mycket att se fram emot just nu och längtan efter ett eget ställe blir allt tydligare! Skulle vara så skönt att inte behöva pendla på samma sätt som jag gjort nu till och från stan. I november kommer jag dock att bo på en gård i ett par veckor vilket också är något jag ser fram emot! :) 
 
Inte riktigt hunnit med att träna så mycket som jag hoppades på men får ta igen det i helgen samt att jag hade stallet igår morse, så har inte suttit och inte gjort något alls. Så det är bra! :) 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback