Utbildning, vägledning och press, what to do what to do?!?

Ett av många slottsbyggnader i stockholm :)
 
Hej!
 
Idag var jag på tre av tre inplanerade möten men SYO på SU och försöker få rät sida på min utbildning och vad nästa steg är för att fullfölja en kandidat examen. Med allt fler som jag träffar på SU allt mer inser jag också att jag inte kommer att få ihop en kandidat inom de huvudämne jag tänkt. Så om jag ska fortsätta på samma linje och inom samma huvudämne som jag läst hittils får jag troligen vända mig till något annat universitet i närheten. 
 
Det närmaste jag verkar komma på SU är en kandidat i Geografi, där jag även kan tillgodo räkna de kurser jag redan nu läst på MIUN. Med de intresse jag har att koppla miljö mot människor/sociologi och få med Miljöbalken och den biten är det troligen lite långt ifrån för att in längden kunna fungera. 
 
Andra alternativet är Södertörn som har ett program som troligen är ganska mycket vad jag letar efter i dessa breddgrader. Dock blir det då inte SU och de planer och tankar jag haft kring SU skulle troligen raderas om jag inte lyckas ordna upp något på annat vis. 
 
Så min lilla sammanfattning från dagens utbildnings lärdomar och information. Södertörn har även en polisutbildning på 2,5 år, hundförare och polisyrket är något som stundtals också snurrat och intresset finns garanterat så ja får se om det också kan vara ett alternativt program att söka. 
 
En saker har jag också bestämt längs med vägen:
 
♦ År 2020 ska jag ha minst en färdig kandidat examen - Anledningen är att många av Sveriges och världens mål inom miljö är satta till detta år och som det ser ut, idag uppnår vi exempelvis 2 och de 16 miljömål som finns i Sverige, vilket alltså kommer att innebära att det finns mycket att göra och nya målsättningar efter/under detta år. 
 
 
//Elise C 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback