What i have won, but also left behind!

Hej!
 
Ja när jag tänkt försöka vara vaken länge för att förbereda mig och börja vända på dygnet inför natt pass går klockan så otroligt segt. Till skillnad från när jag absolut måste sova kan tio minuter vara 50 minuter. Underligt det där xD
 
Tonen på min blogg har inte varit den mest positiva under denna vecka... Så ja tänkte försöka vända det. 
 
Mitt något spontana nyårslöfte var att inte flytta hem att bo själv eller eventuellt med en vän under detta år. Detta "nyårslöfte" sprak sista februari när jag packade ihop allt och lämnade min lägenhet och åkte mot mellan Sverige och en plats som jag återigen skulle börja kalla för hemma. Att komma ner utan att åka tillbaka hem i vanlig ordning. Plötsligt dela ett hem. Bli en del av något större, planering. Vem skulle ta på sig att göra vad... Något som jag minst sagt inte var van vid. Det är klart att alla delar av att bo var en del av mitt liv när jag bodde själv men det krävdes ingen planering. Det fanns bara mig och mina önskemål att gå efter, en stund med lite att göra ja då var dammsugaren nära till hands. Mer spontant och att nästan dagligen göra något som varken var påtvingat eller speciellt jobbigt snarare trivsamt. 
 
Visst har jag bott hemma i många år tidigare men det är skillnad när jag bott själv i ca 3,5 år och återigen ska försöka anpassa mig till allt som var innan dess igen. Både jobbigt är stundtals ganska irriterande. Hur det har fungerat att ha gått från att mina föräldrar bott själva med vovve och katt till att plötsligt vara ett hushåll om fyra tvåbenta och jag och min brorsa går att diskutera. Så blev det i alla fall och så kommer det vara i alla fall någon månad till. 
 
Så tillbaka till vad jag tänkte skriva om i detta inlägg, istället för att fokusera på vad som varit jobbigt och fungerat mindre bra kan jag istället försöka fokusera på fördelar och de positiva som en flytt inneburit för mig. Jag har gått från att ha haft ett jobb, där jag haft möjlighet att jobba under lov och helger till flertalet olika anställningar där jag fått möjlighet att jobba mycket och lära mig ännu mer. Många bra erfarenheter jag kommer att bära med mig in i nya framtida yrkesroller och i kontakt med människor. Jag har lärt känna massor av intressanta och bra människor. Förstått vikten i att ha ett jobb som jag trivs med och dessutom att arbeta med människor jag trivs med. 
 
Genom åren erfarit hur det är att söka jobb och den stressen, till att hitta jobb och jobba mycket. Prioriteringar, hur det är att vara lite av en "mångsysslare". Lärt mig att studera på nytt. Börjat se charmen med att läsa böcker, vilket jag inte varit ett "fan" av någonstans alls. Visst har jag gillat att lära mig nya saker och läsa om olika saker men böcker har inte varit en del av min vardag. Dock med högre studier har jag inte haft så mycket val och som jag nu de senaste halvåret även sätt vikten av. 
 
Genom min utbildning fått upp ögonen för områden jag inte tidigare kände till men som jag idag verkligen brinner för! 
 
I och med min flytt ner till mellan Sverige har jag även kunnat delta och gå på olika event och dylikt som alltid var en självklarhet förut att jag skulle bli tvungen att missa då jag sällan lyckades få till det med att "tima" in eventen när jag hade möjlighet att vara nere i mellan Sverige. Att återigen kunna göra både vovve och häst till en stor del av mitt liv. Samt att återskapa och kunna prioritera nya och gamla vänner. 
 
Saker som jag dock lämnat bakom mig i och med flytten är mängder av nya vänner och bekanta, inspirerande och bra lärare, en underbar häst, lämnat min möjlighet till självständighet bakom mig, Även en underbar och vacker natur och alla mysiga kvällar och dagar i en mindre stad med nära till nästan allt. 
 
Ja det finns kort och gott fördelar och nackdelar med allt skulle kunna fortsätta skriva på detta länge men med risk för att det skulle vara svårt att följa mina tankar avslutar jag detta inlägg nu. 
 
Kattstrupeforsen
 
Jag och J <3
Vinter morgon
Delar av Östersund/Frösön i höstfärger. 
 
//Elise C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback