When studying is what should come first

Hej!
 
Efter att ha satt mitt sociala liv i andra hand under hela sommaren då jobb kommit först, är det nu något jag försöker prioritera mer, men stundtals förgäves. Så uppbokat som mitt schema var i somras med ett fåtal dagar ledigt, så ser de flesta av mina vänners scheman ut nu. Känns ganska kört, veckor då jag äntligen har några dagar ledigt eller dagar då jag själv kan bestäma mer över hur jag ska disponera tiden är skönt men att det sociala uteblir ändå många gånger. Iställer bör jag nog försöka prioritera annat än det sociala, även om det känns tråkigt men så är det. Läger mina förhoppningar framåt i tiden! Nu under hösten får bostads sökandet plugget häst och hund komma i första hand. 
 
För några dagar sedan blev jag antagen till en kurs jag inte tänkt att jag skulle bli antagen till och eftersom jag inte vet hur min ansökan till den andra kursen kommer sluta kändes det bättre att tacka ja istället för att sitta utan kurs nu om några veckor. 
 
Min tanke är att läsa en kurs men nu i och med att mitt slut datum är satt på min pågående kurs och jag börjat få in en bra rytm kan möjligen två kurser vara ett alternativ även om det kommer att bli mycket plugg så kanske det också har sina fördelar. Att börja ett program med 60 hp istället för 52,5 hp känns inte helt fel då 60 hp motsvarar ett års studier.
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback