Att bara vara här och nu

Hej!
 
Sista vanliga jobb dagen på tre veckor idag. Har jobbat på ÅVC nu under helgen och som assistent de tre senaste veckorna. Känns väldigt udda att inte behöva gå upp tidigt imorgon biti och gå/åka till jobbet. 
 
Ännu skummare är det att inte ha mer än ett jobb pass inplanerat efter att ha jobbat 420 h samanlagt under Juli/Augusti. Så från att ha tagit de allra flesta pass så länge de inte krokar under två månader och då nästan jobbat hela tiden. till att ha 6 dagar ledig under nästa vecka har bara haft ett par dagar helt ledigt under dessa två månader. 
 
Höjdpunkterna under dessa månader har dock varit Pride och min lilla vistelse i Borås, om man tänker ledig tid. Eller ja Pride är snarare en av årets höjdpunkter. 
 
Med ett ganska öppet schema och efter att ha tittat igenom massa bilder från semestrar utomlands blir jag ganska taggad på en spontan semester 3-4 dagar någonstans, bara dra iväg, göra något nytt, se nya saker och bara vara. Om det är något jag måste bli bättre på så är det att vara här och nu. Ibland går det men så ofta sitter jag och tänker 1 dag framåt, 1 vecka framåt, 1 år framåt, 10 år framåt osv. Varför vet jag inte, men att vara här och nu är möjligen något jag kan lägga lite fokus på nu i höst och se om jag kan finna lugnet i stunden och bara vara! 
 
Med mer tid ska jag även försöka komma in i mitt lite mer poetiskt betonade skrivande, skrev mycket förrut men nu var det länge sedan. Det är nog stunder som jag ändå lyckats bäst i att vara där jag är.
 
Rolig fakta som jag inte tror att så många vet är även att jag för några år sedan skickade in en liten diktsamling till lilla August pris tävlingen. Det var kul, då jag hade ett tydligt mål och behövde tänka igenom samtliga dikter och formuleringar och bara försöka tänka mig in i den givna situationen som jag försökte få fram i texterna. 
 
Att bara vara...->
Här och nu...
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback