Jämtland Jämtland jämt och stendut!!

Hej!
 
Har både hunnit med hästen hunden och att få ordning på mitt rum idag vilket är skönt, samt ordna med planer inför kommande dagar denna vecka, bla träffa vänner som jag inte sätt på ett tag så det är något jag ser fram emot nu!
 
I och med att skolan dragit igång igen är det svårt att undvika att få flachbacks från förra hösten då jag påbörjade min första utbildning på högskole nivå. Vänner, bakanta, mysiga kvällar på Oscars, Krogen, Minnesgärdet, med vänner och klasskamrater så otroligt härligt! Vilket också gör att ja jag saknar Jämtland och Östersund. Lugnet och stillheten som omgav mig där, lugnet att få komma hem till min egna lägenhet lägga mig på soffan och kolla på film utan alla måsten, utan att träffa någon annan. Dagarna då min vän hälsade på mig så otroligt härligt! Kylan som kom allt närmare inpå när hösten blev till vintern, hamnen ett par hundra meter från min lägenhet, små mysiga affärer. Alla kvällar på Tingshuset och samtal med goa vänner. Roller Derby kvällar! 
 
Ja du det är mycket att sakna, mycket jag någonstans också tog för givet, Naturen! Som jag nu inser är så långt bort och som faktiskt påverkade mycket! 
 
Kattstrupeforsen som kvälls aktivitet
Kvälls aktivitet Dille
Kattstrupeforsen
Jag och min lilla ängel! <3 
Underbarare tjej får man leta efter <3 
Minnen från ettan! :)
hösten under ettan på gymnasiet :) här på stortorget
Blossi och Garpur min foderhäst vilar
Lek i valackhagen Gneisti och Geysir
Vintermorgon
Blossi och Idi
Vintermorgon vy över hagarna 
Vy mot frösön från Jamtli 
Dille
Slädhundar och tävlingar i Åsarna!
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback