Jobb politiken - Jobb och möjligheter!

 
 
 
Hej på er!!
 
Jobbet rullar på och har fått en ny anställning hos en av mina brukare efter flytt. Känns super bra, eftersom jag trivs grymt bra där så ska bli jätte roligt att få möjligheten att fortsätta jobba på samma ställe! Samt att jag fått schema vilket innebär att jag kan få till en bättre struktur på jobb/plugg vilket känns jätte skönt så här i början av terminen. 
 
Jobb är något som varit en stor fråga i valet, hur de olika partierna ställer sig till jobb frågan och på vilket sätt vi ska kunna nå ett resultat med färre arbetslösa och fler i jobb. 
 
För min del känns jobb inte längre så svårt, Jag kan inte säga att mina resa till jobb har varit så enkel alla gånger, dock är det betydligt lättare när jag fått in en fot och fått till ett "första" jobb. Eftersom det både blir lättare med referenser, samt att den möjliga nya arbetsgivaren ser att jag klarat av att jobba. Vilket inte alltid ses som en självklarhet om jag är ung och inte haft någon tidigare "riktig" anställning. 
 
Förra sommaren började med att jag skickade in 55 olika jobb ansökningar, på ett par månader. Sedan klickade det vilekt var otroligt skönt, dock inte via de ansökningar jag skickat in utan via en bekant! Att ha kontakter är verkligen guldvärt i jobb samanhang! 
 
Ja ska bli intressant att se vilken jobb politik som "träder i kraft" efter valet :)
 
Ha det så bra! Och ni som söker jobb ge inte upp! Förr eller senare klickar det! :)
 
//Elise C 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback