Nya växter! och min lilla odling! :)

Hej!
 
Igår fick vi in ett gäng växter till jobbet och växt tokig som jag har blivit eller ja mer eller mindre fick några av dem följa med mig hem ovetande om vad det var för några har jag nu lyckats kolla upp det. 
 
De första plantorna är Annanasalvia: Blommar sent på hösten ganska tålig ursprungligen från Mexico/Guatemala. Här är en bild från Google. Den har även en väldigt trevlig doft, därav namnet. 
 

Känguruäpplen är den andra växten som även den får fina blommor, den får även giftiga bär vilket var synd då det hade varit roligt om någonting kunnat användas till något. 

 

Den tredje växten är Citronverbena som faktiskt är ätbar, en örtväxt som även den får små blommor, 

Får se hur det går med dessa plantor nu. Alla tre typer av växter har jag tänkt ska få övervintra inomhus eller ja i alla fall inte ute. Ska även satsa på att få in några av de växter som jag har ute i landet bakom huset innan frosten kommer och tar dö på dem. 

Bland annat en tomat planta, mina paprika plantor, möjligen squash plantan, bönplanta, samt att jag ska skörda morötterna och salladen :)

//Elise C

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback