Står och hoppar med en fot på jorden

Hej!
 
det är mycket som är i förändring nu, både i samhället men även i mitt liv. Den stora frågan är för mig utbildning och jobb. Vilka kurser/program som känns mest relevanta, hur mycket jag ska jobba och på vilket jobb. Idag har jag inte ett jobb utan fyra timanställningar varav ett där jag har ett fast schema vilket är förbannat skönt.
 
Jag har även avregistrerat mig från en av de kurserna i mitt program, då jag just nu måste fokusera på den kursen jag har lite kvar i och få ordning på allt kring utbildning vilken och vart.
 
Idag har jag också varit och pratat med en syo på socialantropologiska institutionen på SU. Ett minst sagt inspirerande samtal där jag faktiskt fick betydligt mer klarhet i en del av de stora frågetecken som hängt över mig. Dock består en hel del av frågetecknena ännu. 
 
Med de kurser jag redan läst så är det Miljöbalken som varit den del som gett mig mest inspiration och deffinitivt något jag skulle vilja läsa mer om. Dock verkar det lättare sagt än gjort i min nuvarande situation. Att läsa mer samhällsvetenskapliga ämnen psykologi, samhälle, sociologi har också varit uppe på agendan under en längre tid nu. Något jag också agerat på, och hoppas kunna läsa nu i november på SU. 
 
saker förutom utbildning är också att mitt mål med att läsa på SU är att gå med i kåren och på så viss också kunna vara aktiv på frescatti och ex spela innebandy eller dylikt. vilket både är kul men också socialt. Just nu är det dock 6 veckors väntan som är första steg och att försöka hitta ett boende närmare. Något som också är lättare sagt än gjort med den situation som är i sthlm med bostäder. 
 
Look beyond the horizon, soon it will be to dark to see. Foto: Elise Carson ©
 
Även om det mesta står och svajar just nu och är mer eller mindre oklart finns det ett fåtal saker där jag vet vart jag står vilket är förbannat skönt! :)
 
står och hoppar med en fot på jorden... 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback