Valet 2014

 
Idag är det sista dagen som du kan rösta, förtidsröstning har varit möjlig i ett par veckor men idag är alltså den slutgiltiga dagen. Jag hoppas verkligen att alla tar sitt ansvar och röstar! 
 
Jag har som många andra inte kännt att jag haft en jätte bra koll på alla partierna, och med alla olika kampanjer och stundtals kaosartade debatter är det heller inte lätt att få någon klarhet i hur de olika partierna faktiskt står när det kommer till viktiga frågor. 
 
Vilken ställning olika partier har, har inte alltid varit så klart eftersom många olika partier förflyttat sig närmare varandra för att kunna övertyga väljare att just välja de partiet. Några saker har jag dock haft klart för mig, från början är dock vart jag står när det gäller inkludering av människor att inte särskilja människor och människor på grund av sexuell läggning, etnicitet osv. 
 
Mitt val av parti landade till slut på ett parti jag länge gillat och som jag även röstade på i EU- valet. 
 
Får se hur det går i valet nu!
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback