Inspiration och händelser i livet

Hej på er!
 
Var på väg ut för att hitta något som kunde ge en mer energi, slutade med en power nap som avslutades med ett awsome samtal med min spontana och fantastiska vän!!! Energi!! Så otroligt roligt att prata med henne när hon är super inspirerad och typ lyriskt, energin smittar av sig minst sagt!! Att bo 4-5 timmar ifrån varandra känns på tok för långt och blev påmind återigen! Om det är någon som jag verkligen får energi av så är det hon. 
 
En person som både inspirerar mig och som stöttar mig när livet vänder tvärt och jag snubblar till. 
 
Just nu är väldigt mycket av mitt fokus på sommaren och plugget. Börjar känna av stressen kring plugget och tentan som närmar sig med storm steg. Ska dock försöka bita ihop och bara försöka fokusera. Otroligt kul när jag kan knyta kurslitteraturen till den plats där jag är född, triggar en ännu mer att försöka sätta sig in i processer, händelser och naturfenomen som händer och pågår runtomkring oss hela tiden. 
 
Fick ett tips om att dra iväg till England i mitten av maj vilket skulle vara skit kul men ja med en mini tenta några dagar efter att vi i så fall skulle komma hem och ingen möjlighet till att göra omtenta om det skulle behövas då jag är på Island så verkar det inte vara möjligt eller en idé som fungerar just då. Synd som fan men ja plugget måste få gå förre just nu. 
 
Försöker vidga mina vyer lite just nu och tänka utanför plugg bubblan. Är förbannat dålig på att göra annat då jag alltid prioriterar plugget och vem vet om jag har kan allt om en vecka osv... Något som i sin tur har gjort att jag inte vågar planera så mycket utöver plugget. Dock planerar jag in mina jobb pass såklart då det känns som en frihet och ett bra avbrott från allt plugg. Ska även försöka hinna med min häst denna vecka, på tok för länge sedan jag red eller var där nu. 
 
En låt som jag fastnat för och som ja rivers och fluviala processer går väldigt mycket hand i hand även om river i det här fallet kanske är mer än metafor men ja är även ett fann av dessa underbara och roliga metaforer xD
 
//Elise C 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback