Let the unexpected guide you through the unknown

Hi!
 
Just read some points on how a person who is seen as creative tackle different things. The truth is there is always at least two sides of every coin. Things don´t have to happen for a reason but things that do happen often lead to something else. Sometimes things take a hard turn that you arn´t counting on and sometimes you see it coming and just simply wait it out.
 
When the road starts turning it can be seen as a new possibility or a failure. I have been on the road many times before. Sometimes i have a say in it and sometimes things just happen for good and for worse. 
 
Sometimes the doors close on me unexpectedly and that sometimes make me think okey whatever and don´t give it a second thought and just let it slip away and sometimes my brain kicks in and start to serarch for an answer. 
 
Allthow throught these events i start to twist and turn things, see new sides of things that maybe before weren´t that obvious. New parallells and bring smal things in to a bigger picture when things suddenly just come to make sience. 
 
Det är kort och gott lätt att hamna i tankar och fundera på saker från det där ordet och hur de har påverkat en situation eller ett faktum till hur samhället i stort har möjligen kunnat inverka och påverka olika situationer. Att dra paralleller både högt och lågt från noll till hundra. 
 
Ibland går jag runt och funderar på saker och rätt som det är när jag är som mest slutkörd eller som mest trött på funderingarna blir det så självklart hur varför och vad. 
 
Just nu är det bara timmar kvar tills jag äntligen sitter på ett tåg iväg söderut. Ska bli skönt och kul att komma ner, koppla bort allt som har med stockholm att göra allt från människor, plugg, boende och allt annat där i mellan. Att bara fokusera på här och nu. Att bara vara, titta på katterna som leker rövare, försöka känna in stämningen i den där filmen och bli totalt och hopplöst avbruten eller rubbad, att väckas på udda och knäppa sätt. Dra runt och leka rövare, säga saker jag aldrig trodde jag skulle säga eller ens vet hur jag sa det. Fundera på djupa dalar och höga berg. Vandringslederna därimellan och hur jag ska ta mig fram till sjön eller gården i tid för att storyn ska fortsätta. 
 
En av många bilder jag tagit i bilden: Ifreann 
 
"Let the scarecrow bring the unexpected, and let the unknown guide you through it!"
 
//Elise C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback