Orientering sten i smått och stort

Hej på er!
 
Ja enligt våra professorer och forskare som undervisar oss i geografi och är lärare på programmet ska jag student räkna med att plugga minst 8 timmar om dagen. Idag kan jag ärligt talat säga att jag fått in minst åtta timmar. Ska dock hinna med att gå igenom några fler power points från föreläsningar som vi haft under veckan innan lovet. 
 
finnt att veta att jag har människor runtomkring som tänker på mig och min saknad och min kära vän som jag förlorade i söndags. Jag har länge sätt personen i fråga som en väldigt bra och omtänksam person som hjälpt mig att förstå ett och annat i mina yngre dagar men som även varit min guide och lärare inom hund under en period. Av en händelse sprang jag på personen under ett event i Stockholm en glad och rolig överraskning måste jag säga. 
 
Betyder så otroligt mycket att hon spontant hörde av sig idag!! 
 
Väntat på ett samtal under kvällen som jag dock misstänker inte kommer att bli av. Tråkigt men ja så blir det ibland tråkigt men sant. 
 
Nu ska jag fortsätta att vaggas fram och tillbaka mellan begrepp, processer och att försöka förklara och minnas hur olika naturliga eller mer antropogeniska processer kommer till. 
Jag i kanten av en glaciär på Island (Y) om jag inte varit såld på naturen tidigare så kommer jag garanterat vara det nu. Börjar se naturen med helt andra ögon vilket är roligt men kan troligen bli något tröttsamt för mina vänner och bekanta när jag blir mer och mer orienterad mot sten och de olika processer som sker till vardags också xD
 
//Elise C
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback