Studier och en mysig förkylning!

Hej!
 
Har suttit och studerat de senaste två- tre timmarna (high five till mig) nej men väldigt väl behövlligt. Tittat närmare på begrepp och olika exogena processer vilket är de moment vi läser just nu. Hade planer på att läsa massor idag meeeen ja det tar emot en hel del. Känner mig troligen ganska stressad och därför känns det viktigare att gå igenom processerna och nyckelorden istället för att läsa i timmar och att informationen går in och sedan lika fort ut för att jag tänker på annat. Jaja lite läsning ska jag i alla fall hinna med idag. 
 
Har i alla fall väldigt bra koll på de olika begrepp som jag gått igenom idag nu vilket är en fördel. Hade en kort genomgång efter lunch idag. Hade tänkt att stanna hemma och plugga hela dagen men ja drog iväg till skolan ändå och satt sedan och skrev på logg boken om Utö där vi hade exkursion igår. En rolig och spännande ö med många olika processer och spår efter svunna tider och händelser :)
 
Fick en grymt dryg host attack också idag vilket jag hoppas blir en engångs företeelse för denna förkylning. Höll på att bli förkyld i början av förra veckan och hoppades på att det bara skulle bli en början och sedan gå över men med dålig sömn och andra påhitt slog den till slut till. Blä säger jag! Öser i mig te och massa olika påhitt med massa vitaminer och förkylnings hämande ämnen i försök att bli av med den. Än har jag inte riktigt lyckats men hoppas på att den snart ska vara ett minne blott. 
 
Väldigt typsiskt att bli förkyld under lov och ledighet eftersom kroppen och hjärnan då lyckas slappna av. 
 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback