From one day to another

Hej!
 
Har varit en bra jobb dag med en hel del garv, roligt värre! Efter att ha läst en stund är det hög tid att slänga mig in i plugg träsket på nytt och köra järnet. Skulle egentligen vilja min kreativa och poetiska sida av mig själv bara vara och skriva det som blir men samtidigt som jag skulle kunna skriva hur mycket som helst går det inte alls. Faktiskt på ett bra och positivt sätt. 
 
Imorgon hoppas jag på att ha tid till att lägga mig på gräset och bara stirra upp och bara försöka vara här och nu, tänka, fundera och ja leva i nuet. Något jag allt för ofta är ganska dålig på. Något jag dock lyckats bättre med när jag varit i söder med rätt sällskap. Som det ser ut nu är det inte allt för lång tid kvar tills jag åker ner till söder igen. Något jag ser fram emot och mest troligt åker jag heller inte hem själv, något jag sätt fram emot ända sedan den 2 Januari när jag äntligen återigen bodde själv. :) 
 
Så sjukt härligt. Ser fram emot att vara helt ledig och bara behöva fokusera på det som pågår just då och inte tänka på jobb eller studier alls. 
 
Även om jag också trivs otroligt bra under den press och att ha ett fullspäckat schema börjar jag nog också se charmen i att inte ha något alls att göra, inga måsten bara fokusera på att återskapa energi och göra sådant som verkligen blåser liv i livet igen. 
 
Island kan man säga var lite så att återigen stänga bort allt annat fokusera här och nu, och bara försöka vara ett med hästen och fokusera. 
 
Idag insåg jag återigen hur mycket jag saknar Island!! Om det är någon plats jag verkligen vill tillbaka till och kanske någon gång i framtiden spendera mer tid på så är det Island. Med en sprakande och oförutsägbar natur, fyrbenta överallt, sång musik och kulturen!! 
 
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback