om framtiden och nutid

Hej!
 
Första nattpasset för denna sommar. Har försökt vända dygnet under de två senaste dygnen vilket är bra. Så med lite tur ska denna natt inte vara allt för tuff! två veckor av natt pass och ett dagspass sen är det ledighet som står på schemat. Känns ganska overkligt att tänka att jag med lite tur faktiskt kommer att vara ledig. Sist jag var ledig var på Island även om jag behövde ordna en del med min sommarkurs då. Innan Island var det antagligen Julen 2014 som jag var helt ledig från både studier och jobb. Från februari förra året har jag jobbat och pluggat olika mycket olika perioder men alltid haft något av dem att fokusera och tänka på. Visst har jag trivts med det även om det stundtals varit mycket. 
 
Känns skönt att äntligen känna att jag tagit mig framåt plugg mässigt och samtidigt ha tid att jobba en del också. Snart är jag med lite tur klar med studierna och kan börja fokusera mer på jobb men än är det tid kvar förrens jag har nåt mitt mål.
 
För ca 8 månader sedan hade jag turen på min sida och hittade en egen lägenhet i Sthlm, har varit otroligt skönt att bo centralt och dessutom kunna leva och bo efter egna vanor. Snart har det gått ett år och snart är det dags att flytta på nytt, något jag inte ser fram emot. Dock finns det ingen mening med att jobba emot det. Det bästa jag kan göra är att försöka tänka smart och göra det bästa möjliga av situationen vad det är vet jag inte riktigt ännu men lär snart veta.
 
finns mycket jag vill göra och svårt att få till allt samtidigt, dock får vi se hur detta artar sig och vart jag hamnar här näst. 
 
 
//Elise C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback