STOCKHOLM PRIDE 2015 årets höjd punkt!

Hej på er!
 
Den senaste veckan har varit helt magisk och fantastisk, älskar känslan under konserterna, stunderna, minnen och så mycket mer. Att få vara i ett samanhang med ett så otroligt stort engagemang, där människor brinner för att en ska få vara precis som en är oberoende av sexuell läggning eller hur en definierar sig själv. En fri stad där jag och alla andra får vara precis som en är utan att bli påhoppad på olika sätt. 
 
Som så många andra valde jag att också skriva ut om min fantastiska vecka på fb. Dock i två delar eftersom jag har en del släktingar som en så länge inte vet som lever i någon typ av dimma av ett väldigt konservativt samhälle. Dock ej släktingar som jag träffar dagligen vilket jag på en del viss är väldigt lättat över. Jag har ingen ork eller lust att vara någon annan när de är med. Att inte kunna vara öppen och alla antaganden och dumma frågor är antagligen vad som stör mig absolut mest. 
 
Av precis denna anledning känns veckan ännu viktigare just för att människor, familjer och släktingar inte är öppna utan dömer och stänger ute. Jag har turen att bo i Sverige och kunna vara öppen men det finns så otroligt många platser i världen där detta är nästintill omöjligt. Ändå finns det guldkorn och tappra själar som även på de svåraste platserna driver en hård kamp om rätten till sitt eget liv och kropp. Något som för mig är väldigt inspirerande! 
 
Jag har inte tagit den hårda kampen ännu just för att förståelsen är så låg och för att jag konstant hör kommentarer och duma påståenden ofta när jag befinner mig i sällskap med en del människor. Dock är jag glad att jag i alla fall i Sverige kan vara och leva öppen. 
 
Jag är otroligt stolt över denna vecka, träffar så otroligt mycket bra inspirerande och grymma människor. Något jag lever kvar i länge!! 
 
 
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback