Vakna nätter

Hej på er!
 
Märks att jag inte har tagit några koffein tabletter inför denna natt, men en så länge är jag vaken! Lite segare än vanligt men går gör det absolut! 
 
Under gårdagen råkade jag snubbla in på en låt med en grym melodi, så sjukt bra! Melodin är fin samtidigt medryckande med ett bra trumkomp, skulle mer än gärna spela och sjunga låten själv och tänkte kolla upp acckorden när jag kommit hem och sovit en stund, något jag garanterat ser fram emot. Åh saknar att vara på scen och sjunga och spela gitarr eller annat och känna in stämningen och bli ett med musiken och stunden. Så otroligt bra och grym känsla.
 
Det som jag verklgien gillar med pride och med konserter överlag att ryckas med i musiken, inspireras och få så grymt mycket energi och fyllas av en sådan mysig och härlig känsla. Så grymt! om det är något jag verkligen får energi ifrån så är det de och med massa fantastiska människor runtomkring kan det inte bli mer lyckat!! 
 
Grymt bra också att bli inspirerad på nätterna då det är mycket lättare att hålla sig vaken (Y) :) Se hur timmarna försvinner iväg, och veta att de en gång långa jobb passet inte alls är så långt längre. På många sätt är det härligt att jobba natt. Att sitta och fundera skriva och surfa runt på natten när alla andra sover. Gå hem som en zombie när en möter alla morgon trötta människor med kaffet i allra högsta hugg som är på väg till jobbet. Ungeför lika slut som jag. Skillnaden är dock att jag kan gå och lägga mig om mindre än en timme och för så många är det hela dagen som väntar. 
 
Tidigare sitta vaken under de tidiga morgon timmarna och betrakta natten för att sedan se hur en ny dag växer fram och solen tar nya tag med nya vågor som sköljer in mot stranden. Ser inte riktigt likadant ut längre men ja det är fint och mysigt på något viss. 
 
Samt att om jag missade någon detalj av tv programmen som gick under sena kvälls timmar går de i repris under tidiga morgon timmar Hahaha xD så ja det är bara att vänta in dem xD Ibland är en del program dock mer givande än andra :P Haha en annan sak är också att om en har förbannat tråkigt att en kan följa andras dygnsrytm xD som om det skulle vara kul, men ja när vännerna till slut går och lägger sig och klockan närmar säg morgon kan det ibland bli lite segt och är inte helt ovanligt att en får massor av ideér under nätterna som jag ibland bara måste dela med mig av och ja för eller senare vaknar människor igen och svarar :) och då påminns man om att det snart är dags att bege sig hemmåt :) 
 
Så om jag mot förmodan totalt skulle glömma bort klockan så har jag vänner som påminner mig. För att inte tala om min avbytare :) 
 
Haha japp detta inlägg spårade en aning men är det mitt i natten så är det... xD
 
 
# Selfie :) 
 
//Elise C 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback