En dag i taget

Hej på er!
 
Har studerat i ca 3 veckor nu som Campus student. Träffat 30 nya människor som brinner för samma ämne. Jobbat två dagar med fantastiska kollegor sedan jag började studera på SU. Jobb dagar med massor av sol härligt väder, massor av snö och en hel del skottande av snö. 
 
Även denna dag är det mycket sol, så otroligt härligt och känns som vår, just nu saknar jag att bo mitt på landet att kunna dra iväg till hästarna när som att kunna vara ute mycket, kunna känna sig fri. Dock känns det som om dessa möjligheter är väldigt långt bort. Visst trivs jag med att bo nära till mycket men att jag för alltid skulle vilja bo mitt i stan när våran och sommaren om ett antal veckor är på gång är svårt att tro. Bor här fram till December och försöker fokusera på studierna även hästryggen och stallet ropar högt efter mig. 
 
Har varit hos mina föräldrar i några dagar nu på grund av jobb, vilket varit härligt samtidigt som jag saknar att ha något eget som inte lägger mitt i men i utkanterna av någon trevlig stad.
 
Trivs dock bra med utbildningen vilket är otroligt skönt, så nu vill jag bara köra järnet och bli klar samtidigt som läsning timme efter timme gör mig något minre motivering. Men med lite tur går det lättare och att jag blir bättre på att inte spaca bort så förbannat mycket! 
 
//Elise C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback