Den robusta lilla häst det är!

Hej!
 
Letat häst, ridit min nuvarande häst, längtar till Island. Titta på andra som rider kurs. Inspirerats, Längtar, saknar. Bra underlagg att sida på en häst som går i en klockren och flott tölt där man bara flyger fram. En så otroligt härlig känsla. Dock blir det inte super positivt när jag tittar ut. är mest bara is is och återigen IS! och när man väl kollar upp efter att balansen inte riktigt var på min sida är det återigen bara is. 
 
Längtar och saknar timmarna i sadeln. Timmarna av att flyga fram över stock och sten, över lavafält och över berg. på en häst som kräver min fulla koncentration för att sitta kvar. Att blicka framåt och se yviga manar och böljande svansar och inte tio och inte tjugo hästar utan närmare 50 hästar framför mig. Ett landskap som tillåter fantasin att flyga iväg där det känns som om man kan se från norr och ända till söder även om det inte är så. 
 
kort och gott Magiskt! att befinna mig på denna lilla Ö mitt ute i ingenstans med en natur och ett liv få för unnat. 
 
 
En häst, att tävla, hoppa, rida dressyr på, rida i terräng, låta barnet på 3-4 år rida på, rida ensam , rida i grupp, rida baklänges, rida med och utan sadel och med och utan träns, färdas över land och is. I landskap det inte borda vara möjligt. Med viljan att kunna göra en riktig revolt men där de väljer att samarbeta och att vara tillags. 
 
Att lyssna på dig och vad du vill!  
 
Oh jag ska göra en film när jag är på Island (Y) :D 
 
//Elise 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback