ISLAND i sommar 2015

Hej!
 
Imorgon bokar vi biljetter till ISLAND! Om det är något jag verkligen ser fram emot i sommar så är det deffinitivt det! Ska bli så otroligt kul att åka tillbaka till denna fantastiska ö. Var åtta veckor på island för ca 4 år sedan och har nu äntligen möjligheten igen att åka tillbaka något jag sätt fram emot och velat ända sedan jag åkte ifrån ön.
 
Ska bli otroligt kul att få träffa några av de hästar jag tränade när jag var där och se hur de utvecklats under den tid som jag inte varit där. Med lite tur får jag även träffa min absoluta favorit som då var 5 år när jag var där och var en sådan häst som man red med ett stort leende på läpparna och som man som aldrig ville sluta rida. SÅ otroligt härlig och rolig. 
 
Under mina första rid tillfällen med honom var han väldigt flängig och flögg åt sidorna om jag råkade komma åt honom med spöt eller göra en för häftig rörelse eller dylikt men när jag ridit honom några gånger till och vi lärt känna varandra bättre kunde jag tänka vänster och han gick åt vänster. Så otroligt fin och rolig häst. Utseende mässigt hade han ingen toppen exteriör men ett väldigt nyfiket utryck. Skulle vara sjukt kul att få träffa honom igen!
 
Att få vara på island och att få börja dagen med att dra på sig ridkläderna slänga i sig frukost och sedan bege mig ut till stallet för att tränsa och sadla och dra iväg och hämta flocken var lite av en dröm som gick i uppfyllelse, att det ända måstet var att fixa i stallet rida och träna hästar och att få den möjligheten var otroligt roligt och något jag lärde mig otroligt mycket av. Kunskaper som jag haft med mig ända sedan dess. 
 
Även om jag inte fick så många instruktioner alltid när jag red lär man sig otroligt mycket av att testa sig fram och snart lära känna olika häst typer och på så viss lägga upp ett tränings pass och vet hur och vad jag kan göra för att förbättra hästen och få den till det bättre. Det är många gånger hästarna som lär en men instruktören som är vägvisaren till hur man ska göra för att hitta de rätta knapparna och metoderna. 
 
Jag och Tristur i rundkorallen för att longera innan ett ridpass
Jag och tristur under ett av många härliga ridpass :) han må kanske inte vara den flottaste hästen men oj så rolig! 
 
// Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback