Lärdomar från dagen och tidigare

Hej!
 
Ja hästar och plugg kan nog samanfatta min dag väldigt bra. Jag är fortfarande väldigt inne på att hitta en häst på Island, och med det stora utbud som finns där både när det kommer till ston men även när det kommer till hingstar så blir det både spännande men också ganska svårt att välja eller bestäma sig då det alltid är många avväggningar som ska räknas med eftersom det finns både för och nackdelar med det mesta.
 
Studierna har också fått ta en stor del av dagen och med lite tur har jag nu lärt mig ännu mer och kan med lite tur göra duggan imorgon för den pågående kursen som jag läser. vilket skulle innebära att jag bara har två moment kvar tills det att jag är helt klar med den kursen, med två veckor kvar känns det väldigt bra!
 
Har också konstaterat att jag under mina år som häst tjej ridit/tränat för många olika tränare och instruktörer i fler olika dicipliner.
 
Allt från renodlade islandshäst instruktörer med ett bra helhets tänk men även ett par NH instruktörer och instruktörer inom ex tömkörning/körning. Har även tagit del av flertalet olika clinics med diverse både svenska men också internationella instruktörer/tränare.
 
Fördelen med att ha ridit för så många olika är att man får prova på olika tekniker och hur olika instruktörer jobbar och tänker för att få fram ett ekipage så bra som möjligt. 
 
Den instruktör som är en väldigt stor inspirations källa för mig just nu är Helene Blom, som jag en så länge ridit ett par kurser för. Har varit otroligt givande och har under dessa två tillfällena börjat hitta tillbaka till min egna häst och även hittat tillbaka till den gnistan och lyckan av att träna och rida vilket är otroligt roligt då jag inte känt mig så inspirerad på denna front under ett bra tag.
En film som Helenes dotter gjort om Helene
En liten film när Helene tävlar hingsten Solden under Nordiska Mästerskapen 2008.
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback