Mellan ord och händelse - För att det inte bara är enkelt

Jag slits mellan ord och händelser,
Förhoppningar och det faktiska
Jag vill hoppas jag vill tänka men resultaten är detsamma
Hur jag än vrider och vänder 
Hur jag än försöker 
finns det inte 
känns det inte
när hårda vindar viner gäller det att stå stabilt
Men till vilken nytta? 
Vad ska detta mynna ut i?
Än har jag inte gett upp hoppet men funderingarna river och drar ofta i mig
Försöker minnas det som varit men påminns så ofta av nuet
Det väcker sånt som inte borde vara 
Sånt jag inte borde förknippa 
Men ett faktum och en realistisk syn är ett måste
 
vart framtiden tar mig och vart dagarna leder mig 
får det okända utvisa och visa
mig
 
Jag vill tillbaka men förmår ej att göra det ensam! 
 
Instängd i nuet men vill minnas de som varit!
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback