Vinterlandskap i all ära, se upp att inte blåsa bort!

Hej!
 
Hej och hå Stockholm, här är det snö storm... eller? människor som packar in sig i bussen för att åka en station eller att det rådande vädret uppfattas som en snöstorm?!?! Ja vad ska man säga, saknar Jämtland och Östersund en aning kan jag nog erkänna. Att gå någr hundra meter när det snöar och lämnar ett vinter täcke på marken. Vet inte riktigt om jag skulle tycka att det var så otroligt jobbigt men ja det är stockholm och om man går i konvers och knappt nå kläder på sig alls för att så mycket i denna huvudstad kretsar kring utseende så kan det bli jobbigt. 
 
Intressanta och ibland lagom komiska fenomen att upptäcka, ibland har jag lite förståelse för de fördomar som finns för stockholm och dess invånare som jag både hört en och två gånger när jag befunnit mig längre norr ut i detta avlånga land. 
 
Sitter just nu och skriver rapporter om geografi, rum landskap och allting som hör det till. Försöker tänka på valet av ord och hur jag använder språket i den skriftliga formen för att få fram relevansen av det jag skriver om jag lyckas vet jag inte. 
 
Skulle nog mycket hellre sutit i soffan med en varm filt runt mig och stirrandes på något intressant och inspirerande film om Geografi med en te kopp i högsta hugg. Natten har inte varit den bäst. Johan blund måste ha glömt mig igår kväll och att sedan ta rast ett antal gånger under natten vilket gjorde att jag vaknade var inte så uppskattat men vad gör man?!?! Får ta igen timmarna under kommande natt istället. 
 
Ser nå grymt fram emot helgen. Middag med jobbet på fredag, installera min soffa och träffa vänner lördag och sedan träffa saknade vänner på söndag. Och ja just det nämnde jag studera?!?! Haha ja det lär med lite tur bli en hel del studier under helgen också. 
 
Ne i detta läge -> Helgen for the win!!! vilken tur jag har att det inte är så fasligt långt kvar även om det aldrig är längre än fyra dagar till helgen är det helt okej med ett par dagar också!! :D 
 
Ha re great ute i stormen här i Stockholm, och försök inte blåsa bort!!
Vinter landskap
Vinterlandskap i all ära, skulle vara häftigt att snorkla här om det nu går att undvika att slåss mot isblocken 
Ett annat perspektiv på världen. 
 
Fotograf: Elise Carson © Michigan lake beach winter 2014
 
//Elise C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback