Just do it, stop w8:ting

Hej!
 
Jag har länge velat åka utomlands och hitta på saker, och ja vad vore inte roligare än att åka iväg på något med en bra vän. Något som varit min plan flertalet gånger, ofta drömt och planerat tillsammans med vänner om intressanta och roliga platser att åka till och saker att göra. En så länge har jag dock inte haft så mycket tur. Det är allt för ofta som ekonomi, schema och livet i sig dragit i nödbromsen när en äntligen börjat få upp hoppet om att det denna gång kanske äntligen kommer att bli av. Under en tid kändes det mest som om jag satt och väntade in personer som jag haft planer med och dyl. 
 
Jag har dock under de två åren sedan gymnasiet insätt att det inte riktigt är värt att försöka göra några större planer med andra utan satsa på saker och ting själv. Den enda som kan bestäma och avgöra om något är då mig själv och i de läget är det betydligt lättare. Orken att fortsätta att sitta och hoppas har lite svalnat av. Stundtals känns det lite som att stå och trampa vatten med hoppet på mina axlar men ja det är dags att agera och släppa planer och förhoppningar med andra. Istället bestäma mig för vart och när och bara göra det. FInns så många olika roliga och intressanta projekt/jobb/ kurser och volontärs resor som kan bli både en upplevelse, som kan ge mig ännu mer intressanta erfarenheter inom områden som jag är intresserad av och verkligen brinner för. 
 
Jag kan idag inte riktigt säga själv när det skulle vara möjligt att åka iväg under en längre period då min första prioritet är att bli klar med skolan och få till en bra kandidat examen. Dock finns det alltid sätt att snudda vid drömmar, förhoppningar och potentiella projekt och länder. Något jag tänker försöka titta närmare på under hösten. För att sedan när jag studerat klart släppa ner sten och andra krokar och prova mina vingar fullt ut. Något jag verkligen ser fram emot. 
 
Orkar inte trampa vatten . vill . bara . framåt . Vidga mina vyer och inspireras! 
 
Låt vingarna bära och kasta dig ut! 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback