Att studera alla årstider

Hej på er!!
 
Sitter med plugget i högsta hugg! Med en härlig semester och uppgifter som ska göras är det lätt hänt att tiden rinner iväg och datumet kommer allt närmare. Har två mindre uppgifter som ska in idag. Många tänker kanske att sommaren blir en skön och ledig stund på året utan plugg och kanske utan jobb eller som jag en stund att jobba men för mig även fortsätta med studier. 
 
Med nyfunnen isländsk musik i öronen ska det nog gå att ta mig igenom även dessa uppgifter. Efter det motivations uppsvinget som blev i slutet av terminen kändes det dumt att inte fortsätta i sommar med plugg. Kör järnet tills jag är färdig helt enkelt. När jag sedan är klar kan jag ta det lungt en stund och så länge jag hinner med något annat som att jobba och dyl så funkar det hela. Lite anledningen varför jag har svårt med att släppa plugget helt kan troligen ha att göra med att jag jobbade under 10 månader och pluggade på distans en period som jag inte riktigt kände att jag kom framåt när det kommer till plugget. Så ja nu tar jag igen det nu i sommar, kan man säga. 
 
Många av mina vänner har precis studerat klart nu lagom till sommaren och står med en kandidat i famnen och ser framåt mot nya utmaningar, jobb och att äntligen få använda alla de kunskaper de fått med sig under de tre första åren på högskolan. Andra siktar högre och pluggar vidare med en master. Detta är också något som ger mig en kick. Även om jag hade kört järnet med plugg efter studenten tills nu hade jag antagligen inte varit klar om jag nu inte studerat och läst 45 hp per termin istället för det som kanske är vanligare att läsa 30 hp per termin. 
 
Sammanfattningsvis, jag ser fram emot att bli klar att gräva ner mig i studierna och på andra sidan dimman ha ännu bättre koll och kunskap om saker som jag verkligen brinner för sen att jag är otålig eller gärna vill vara klar imorgon, helst igår är nog bara hur jag är i denna situation. 
 
Stundtals funderar jag också på om jag verkligen kommer kunna släppa plugget när jag väl har nått ett av mina delmål, eftersom det nu är förbannat kul och inte bara känns som ett intressant "måste" :)
 
Fortsättning följer tillbaka till plugget ->
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback