Från att bo på landet till att vara stadsbo

Hej på er!
 
Första sommaren som jag kommit i kontakt med Stockholm och med storstan på ett helt annat sätt. faktiskt ganska härligt måste jag erkänna. Från att när jag var yngre aldrig ens kunna tänka mig att bo mitt i stan till att numera faktiskt göra det. Jag tycker dessutom att jag numera även kan se charmen med det. 
 
Bodde mitt i stan när jag bodde uppe i Östersund och tog inte lång tid förrens jag kände mig väldigt instängd och som att världen mest bestod av betong. Vilket också resulterade i att jag också flytta till en mindre stuga/lägenhet med närhet till skog och naturen vilket var otroligt mysigt... Sen funkade det inte riktigt heller som jag hoppades av olika anledningar men iaf. Klarade inte riktigt av att bo mitt i stan i Östersund som i förhållande till stockholm är väldigt liten. 
 
Jag tror dock att största skillnaden är att jag numera bor i en lägenhet med en fantastisk utsikt vilket troligen är anledningen till att jag faktiskt kommit att trivas ganska bra. sittandes på nionde våningen och fina omgivningar kan jag se både stadshuset/globen och flera hundra hustak, samt kanalen och träd på andra sidan vattnet vilket är otroligt fint! 
 
Utsikten gör troligen hela lägenheten!! Skulle vara otroligt skönt att bo kvar där jag bor nu, finns även mycket fina parker runtomkring vilket jag också ser som en fin tillgång! 
 
Även Karlbergs hinderbana ligger en springtur bort, kanske bör dra ditt och träna någon dag dock kanske jag sa försöka ta det lite lungt i början, något jag dock inte brukar vara så duktig på. Är lätt hänt att jag utmanar mig lite för mycket och ibland kanske pressar mig själv mer än vad jag kanske borde men ja med mer träning brukare det gå bättre och bättre. 
 
Tillbaka till att bo i stan, de första månaderna trodde jag nog inte riktigt att det skulle fungera som det gjort, var ganska stressad och hade som svårt att koppla av men ja nu är det som att ha en liten egen oas. 
 
Hoppas på att kunna spendera en del dagar i stockholm även om jag kommer att jobba på annan ort för det mesta. Hoppas även komma i kontakt med poi och jyckleri grupper som brukar vara ute i olika parker och träna tillsammans. :) Mer eller mindre ta vara på min geografiska placering och bli ännu bättre på något jag verkligen brinner för och med otur med xD
 
Hattigt inlägg jag vet men så kan det bli ibland. 
 
//Elise 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback