Träning till tusen!

Hej på er!
 
Känns betydligt bättre att vara hemma från Island idag än vad det gjorde igår. Hunnit med att vara på landet en sväng och träna min häst. Mycket hinner hända på tio dagar när gräset växer mycket, magen har blivit mycket rundare. Så nu blir det hård träning och ska i längsta mån försöka hindra min mamma från att påstå att han är söt och behöver något extra då så absolut inte är fallet. 
 
Har själv tänkt att försöka träna ordentligt i sommar och blir att lägga upp ett tufft schema för både mig och hästen. När det kommer till träning passar mitt jobb väldigt bra också. gå överallt och hjälpa kunder överallt på hela anläggningen och bära och konka och vrida och fixa. Ser fram emot en skön och bra sommar. Ska också lägga upp ett tränings schema utöver jobbet också såklart. 
 
När det kommer till min kär lilla häst ska jag försöka att vissa dagar både rida och träna honom på morgonen och sedan på kvällen och i början främst fokusera på lågintensiv träning för att inte slita på leder och dylikt så att han samtidigt som han blir tunnare också blir starkare. Hade planer på att vara ute och springa med min häst tidigare och kanske vore något dock inte i ridskor, är så drygt att springa i dem... Får se hur det blir. 
 
I stan har jag i alla fall ett finnt ute gym där jag kan göra en del övningar om jag ändå är ute och springer är det lätt att springa förbi och göra lite övningar. Kanske också vore något att gå med i gymmet som jag träna på tidigare bara över sommaren och då jag är på landet. 
 
Ser fram emot en rolig och intensiv sommar med träning, plugg, jobb och med lite tur någon dag över till att vara lite ledig. :)
 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback