When the studying and the cat don´t go hand in hand :)

Hej på er!!
 
Yes har mer eller mindre studerat hela dagen. Roligt värre faktiskt, intressant hur min syn på ekonomi kan förändras ganska drastiskt efter att ha kommit i kontakt med en duktig och inspirerande föreläsare som dessutom skrivit en av de böcker jag har som kurslitteratur på min sommarkurs. Faktiskt väldigt roligt, hade en föreläsning om ekonomisk geografi under terminen. efter denna föreläsningen bestämde jag mig lite för att det inte riktigt var något för mig. Blev mest bara trött under föreläsningen. Har dock sätt en hel del dokumentärer där ekonomin varit ganska central när det kommer till miljö och de förändringar som sker i världen runtom. Från det mer miljömässiga perspektivet har jag tyckt det varit intressant eftersom ekonomin styr stora delar av världen och i vilken utsträckning saker och ting förändras i samhället till ett mer hållbart samhälle och levnads sätt. 
 
Författaren i fråga är Stefan de Vydler som är nationalekonom. Istället för att vara väldigt fokuserad på olika modeller och siffror är han väldigt insatt i många av de sociala aspekterna som starkt korrelerar med ekonomin ett perspektiv jag gillar starkt. 
 
Så ja om jag funderat på att läsa ekonomisk ekologi eller vilket namn kursen har så känns det ännu mer intressant nu. Det är bra att bli väldigt inspirerad men farligt att glida iväg på annat tack vare det. haha:P 
 
Min katt blev dock inte allt för imponerad av mitt engagerade pluggande när han helst av allt skulle viljat ha all uppmärksamhet. Dock tycker jag lite att det på något sätt är vanligt. De dagar och stunder då jag måste vara mest fokuserad på plugget eller dylikt är han som absolut mest social, hm taskig kombination om jag säger det själv!!
 
Nope han hade ingen större lust att vara med på bild men lite hamnade han med i alla fall :)
 
 
(hade tänkt att ha med två andra bilder men icke... Jaja får bli en bild då.
 
//Elise C 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback