Färre avgångar och höjda priser för Stockholms Lokaltrafik!

Hej!
 
SL har länge varit ett företag som stått emot mycket kritik, jag som resenär förväntar mig att det ska fungera. Att det ska vara snabbt och enkelt att välja att ta buss/tåg och tunnelbana. Från en miljö synpunkt är det ännu viktigare att det fungerar. Att priserna inte höjs och att det finns bra förbindelser mellan de olika orter och platser som idag trafikeras det innefattar även de orter som lägger långt ut och som är slutstationer på de olika sträckorna. 
 
Om man bor i innerstaden finns det fler olika alternativ men när man bor långt ut blir det genast mer krångligt när avgångarna blir färre. Steget att ta bilen blir ett allt närmare val och som i längden leder till problem och större utsläpp och föroreningar många gånger i områden där detta redan är ett stort problem.
 
SL har också planer på att säga upp trygghetsvärdarna och annan personal som under helger och nätter ska bidra med säkerhet för resenärerna. Något jag tycker är dåligt, Jag tror inte att jag är ensam om att känna mig lite tryggare när trygghetsvärdarna är på plats. Inte bara att de ger trygghet genom att vara på plats de motverkar också konflikter och dylikt samt kan ingripa om det uppstår problem. 
 
När hela välrden försöker jobba mot ett grönare samhälle så händer detta. Klart att jag förstår att det i längden inte är hållbart att gå back ekonomiskt. Men ja i längden måste det vara lönt enkelt och ett billigare alternativ att åka kommunalt. Något som jag inte anser det helt är idag och med höjda priser kommer vi komma ännu längre ifrån den visionen och förhoppningar. 
 
Här är en artikel! om detta. 
 
//Elise C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback