Jorden snurrar men jag står still… eller?

Hej på er!
 
Sitter invirrad i en filt och myser i soffan, har haft föreläsning i förmiddags vilket kändes totalt värdelös att vara med på. Kunde använt tiden till något så mycket bättre. Har också fått hem två nya paket på posten och hunnit med att studera med några från klassen men också ett litet möte. 
 
När jag väl kom hem har jag mest tagit det lungt och tittat och läst i olika dokument inför tentan. Känner mig lite små trött just nu, så mycket som ska hinnas med och känner mig ganska stressad, är inget fann av tentor eller ja inte salstentor i alla fall då det känns som om inlärningen blir mest yttlig och inte så djup gående samt att ja om man har en dålig dag eller hjärnan tar en paus så går flera veckors studier åt skogen. 
 
Har hellre skriv uppgifter där det kanske också ingår något moment där man ska framföra informationen elelr presentera den eller dyl. Eftersom jag då måste tänka och formulera, återberätta informationen samt hitta egna exempel etc och troligen skulle inte stressen bli lika påtaglig. Jag tror inte att stressen är någon fördel för min inlärning snarare något negativt om något. 
 
En annan fråga jag funderar lite på är varför en del saker bara måste vara komplicerade, varför det inte någon gång kan vara simpelt, varför gallrena på buren alltid måste omsluta mig för eller senare och nyckeln någon helt annan stans. Visst det sägs att det inte är på ett personligt plan men det blir personligt och känns förbannat låst. Vilket ja i längden leder till många frågetecken och frustration!
 
Vill ha sommar och värme!
 
Chai latte är bra grejer! Allt jag kan säga! 
 
Ha re bra! Nu ska jag fortsätta djupdyka i plugget och sedan dra iväg på en promenix
 
//Elise C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback