SImply the question Why?

Hej!
 
...
Varför ska det vara så komplicerat för 
Varför ska hela världen kretsa runt ekonomi 
Varför är en obekräftad kunskap eller något som inte står på papper vara lika med noll
Varför ska alla milen vara så förbannat långa 
Varför kan inte friheten infinna sig 
Varför finner jag fler och fler linor att fästa i öglan som håller mig tillbaka
Varför ser världen ut som den gör 
och vad gör jag här.
 
Klart att det är fantastiskt kul att studera inte det jag säger men varför innebär det att det ska gå halvår mellan träffar. Halvår eller längre tid innan det är möjligt att träffas igen. Varför ska saker och ting alltid köra ihop sig när jag kanske fått till det. 
 
Lite flyt är härligt när bussen kommer i precis de ögonblick jag når busshållplatsen, när timmarna går så otroligt fort när man står och väntar, att det jag numera kallar hemma och skolan inte ligger längre än 20 minuter i från varandra. 
 
Ibland blir man bara trött. Vad är det för fel på lite lugn och ro att vara i sådant sällskap att jag lyckas hitta mig själv på nytt. Att bara få vara här och nu. Göra det jag känner för här och nu utan pressen utan stressen. 
 
Shit is complicated described in just a few words -> really looking forward to a time when things are different, when i got that freedom, when i got that sentence on that paper and can take the next step, 
 
När jag tror att jag nått en bra nivå förväntas alltid nästa och plötsligt ligger man under igen, "om du inte uppnår detta kommer du inte..." är många gånger en mening som dunkas in i huvudet". 
 
Ja gnäll eller bara ett totalt konstaterande, dock bra att skriva av sig ibland!
 
trött chey mm... 
 
//Elise C 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback