And so it goes!!

Hej!
 
Ytterligare en vecka har snart passerat, sjukt vad tiden går fort var måndag nyss och imorgon är det fredag och sista dagen innan tenta 1 av 3. Känner mig pepp att få den gjort samtidigt som det i vanlig ordning inte känns som jag kan så mycket alls. Ska försöka sitta och studera så mycket som möjligt imorgon gå igenom det sista och hoppas på att det som behövs sitter.
 
Från början tänkte jag skönt att göra om och kunna göra betydligt bättre ifrån mig just nu bryr jag mig troligen mer om jag blir godkännd eller inte. känns viktigast i dagens läge. Har ingen lust att ha den hängandes över mig till nästa termin och har nog ingen lust att sätta mig in i det hela igen heller för den delen. Visst är det intressant till viss del men lite svårt att motivera mig att gräva mig djupt ner i jordens innre när det som kanske är mest intressant är när sociala aspekter kommer in i bilden och har ett finger med i spelet. 
 
Av den anledningen så anser jag att exogena processer är mer intressant eftersom vi människor kan påverka detta fenomen mycket på gott och på ont även om vi inte kan påverka det i alla aspekter. 
 
Tycker definitivt att uppsatser och dyl är roligare än tentor då jag i alla fall enligt mig själv anser att jag lär mig mer från dem eftersom jag själv måste söka och bearbeta information och skriva och formulera det med egna ord. Samt att ja stressen inte alls är lika uppenbar. Prestationskraven och möjligen ångesten lägger lite i lä under sådana uppgifter. Lite motsattsen när det kommer till tenta plugg. 
 
Ser garanterat fram emot när jag har gjort min första tenta klar av de tre jag har kvar. De andra två är webbaserade vilket inte alls gör mig lika stressad och ja jag har inte samma krav heller på mig själv.
 
//Elise C

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback