When the tables turn

Hej!
 
i början av förra veckan blev jag åter igen svimfärdig efter att i ett antal månader inte kännt av det på länge. Fick halft panik då jag så väl känner igen syntomen av dem. Blev att gå till kylskåpet så fort som möjligt slänga i mig något och lägga mig på golvet och vänta. 
 
Efter denna händelse har jag fortsatt att vara ostabil och senast idag kände jag av det. I och med att det är en obehaglig situation att vara i så blir jag ganska stressad. Efter en något tomult morgon tog jag mig dock till skolan. Växlade fram och tillbaka under dagen men fann inget läge då jag kände mig helt stabil. Var även förbi studenthälsan för att jag nu känner att det är läge att kolla upp det då det är en ganska ohållbar situation i längden. 
 
Har konstaterat att det finns mycket som pekar på att svimfärdigheten tillsammans med en känsla av att inte riktigt känna sig pigg kan ha med järnbrist att göra. Eftersom jag också är vegetarian sedan ca 20 år tillbaka är det inte helt lätt att få i mig så mycket järn som jag behöver för att fungera på ett bra sätt. Kroppen kan fungera ett tag med bristen men i längden fungerar det inte. 
 
Har inte tagit något blodprov ännu, misstänker att det får bli nästa vecka då det är mycket denna vecka redan. I väntan har jag ingen lust att vara så ostabil som jag varit och som ett försök att se om detta kan vara en orsak har jag köpt ett nytt tillskott som ser till att jag fåt i mig den mängd järn som jag behöver samt ett antal andra vitaminer. Så med lite tur märker jag av en skillnad under denna vecka nu när jag börjat ta dessa tabletter. Har nu stora förhoppningar om att få bukt på detta nu då det är något som följt med mig i många år. Tidigare har jag sätt tydliga samband mellan mat och svimfärdighet men inte lika tydligt denna gång. Så ja nu jävlar!
 
// Elise C
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback